۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد؛

افزایش بیماران مبتلا به علائم آنفلوانزا در اردستان

افزایش بیماران مبتلا به علائم آنفلوانزا در اردستان

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تعداد مراجعات بیماران مبتلا به علائم شبه سرماخوردگی و آنفلوانزا در اردستان افزایش یافته است اما مورد مثبت قطعی شناسایی نشده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان اردستان بسیار محدود و به صورت یک تا دو مورد آن هم سرپایی مشاهده می‌شود و در این هفته‌ها موارد بستری کرونا مثبت و در ماه‌های اخیر فوت کووید مثبت نداشتیم.

وی افزود: مواردی از نظر تشخیص آنفلوانزا در شهرستان نمونه‌گیری و به آزمایشگاه معاونت بهداشتی ارسال شده ولی تاکنون مورد مثبت قطعی آنفلوانزا در شهرستان اردستان اعلام نشده اما به لحاظ بالینی می‌توان ابتلای احتمالی به آنفولانزا را حدس زد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به علائم شبه سرماخوردگی و آنفلوانزا که از جمله بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود در شهرستان اردستان نیز همچون دیگر نقاط کشور افزایش یافته است.

وی در خصوص واکسیناسیون آنفلوانزا، خاطرنشان کرد: مؤثرترین و بهترین راهکار برای پیشگیری از عوارض بیماری، تزریق واکسن است که کارایی آن به سن و سلامت گیرنده واکسن بستگی دارد اما اثربخشی آن را تا ۶۰ درصد اعلام می‌کنند.

ذبیحی ادامه داد: گروه‌های سالمندان، بیماران زمینه‌ای، زنان باردار، پرسنل بهداشت و درمان و کودکان، دارای اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

وی با بیان اینکه همیشه در پاییز و زمستان شاهد دو موج آنفلوانزا بوده و هستیم، تاکید کرد: تب، بدن درد و آبریزش بینی از علائم مشابه بین آنفلوانزا و کرونا هستند و راه‌های پیشگیری از این بیماری نیز دقیقاً مانند کرونا رعایت بهداشت فردی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: افراد باید در صورت ابتلاء به بیماری در منزل مانده و استراحت کنند و اگر بعد از چند روز علائم بهبود نیافت مراجعه به پزشک لازم است.

ذبیحی تاکید کرد: ماهیت بیماری آنفولانزا به گونه‌ای است که اوایل پاییز شیوع آن افزایش می‌یابد ولی عدم رعایت‌ها می‌تواند شیوع بیماری را تشدید کند.

کد خبر 5616796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha